Govern i CAEB impulsen una iniciativa estratègica que desenvolupi el futur de les Balears

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Confederació de Associacions Empresarials de Balears (CAEB) han acordat desenvolupar una fórmula de col·laboració publicoprivada per millorar l'activitat productiva de les Balears. Aquest ha estat un dels principals resultats de l'audiència que ha mantingut aquest matí el president del Govern dels Illes Balears, José Ramón Bauzá, i el conseller d'Economia, Joaquín García, amb la presidenta de CAEB, Carmen Planas, i el gerent de la confederació empresarial, Sergio Bertrán.

Al final de la trobada, la presidenta de CAEB ha explicat que durant la reunió les dues parts han analitzat punts concrets de col·laboració convençuts que "hem de treballar junts empreses i comunitat autònoma per a millorar la competitivitat", de manera que "ens hem compromès a crear una col·laboració real publicoprivada, que contribueixi a activar la millora de la nostra activitat productiva ".

Aportació de CAEB

Tot i que la fórmula de col·laboració es concretarà en les pròximes setmanes, la presidenta de CAEB ha explicat que la Confederació vol "contribuir a la nova etapa de recuperació i creixement, i dotar de més cohesió social i sostenibilitat a Balears". "Tenim moltes empreses, algunes d'elles molt importants i que operen en mercats globals, presents en molts sectors productius. Tot això ens aporta coneixement, que és la base per transformar, millorar i créixer en benestar, ocupació i, en definitiva, en prosperitat ", ha afegit.

"Des de la CAEB aportarem coneixement estratègic i una dinàmica de col·laboració activa que permeti establir bases més sòlides en el nostre teixit productiu", ha conclòs.

En qualsevol cas, Carmen Planas ha recordat que "òbviament, l'Administració té els elements necessaris per afavorir iniciatives legislatives i altres eines que promoguin les inversions necessàries sobretot en aquells sectors més vulnerables, i li hem demanat que faci servir aquests elements".

El president del Govern ha anunciat avui una “important iniciativa estratègica, que persegueix estimular un procés de transformació de l'estructura econòmica de les Illes”. Segons ha declarat José Ramón Bauzá al final de la reunió mantinguda en el Consolat de Mar amb la presidenta de CAEB, Carmen Planas, es tracta de “pensar en el futur i dissenyar una estratègia per a Balears. Després de set anys, la recuperació s'ha de consolidar en un escenari més complex”.

Després de mesos de treball i reflexió en el si de l'Executiu autonòmic, es definirà amb la CAEB una agenda integrada de transformació econòmica, que aprofitant els punts forts, avantatges competitius i potencial de Balears, involucri al conjunt d'agents econòmics i socials. El president s'ha referit a “palanques de canvi” i ha citat, entre d'altres, “innovació, especialització, eficiència i sostenibilitat”. El projecte neix amb “voluntat de sumar i comptarà amb les aportacions del conjunt de la societat”, ha explicat el president Bauzá.

La iniciativa pretén constituir-se en marc de referència que permeti al Govern orientar la seva acció política per aconseguir una millora contínua de la competitivitat i que aconsegueixi el sosteniment d'una senda de progrés per Balears. Està alineada amb l'Estratègia de recerca i innovació per a l'especialització intel·ligent (RIS3) de la Unió Europea.

Per la seva banda, la presidenta de CAEB ha assenyalat que “volem contribuir a fixar les bases d'una nova etapa de recuperació econòmica i creixement”. Carmen Planas coincideix amb José Ramón Bauzá en què quan s'ha iniciat la recuperació econòmica de la Comunitat aquesta “no pot basar-se en els mateixos elements del passat. Alguna cosa ha de canviar per poder preveure el futur i hem de créixer sobre bases més sòlides”.

El projecte es concretarà en properes dates, coordinat per la Conselleria d'Economia i Competitivitat, per part del Govern, i amb la participació activa de CAEB. Estaran convidats a participar-hi els empresaris de la Comunitat i “tota la societat s'ha d'implicar en el disseny de l'estratègia”, ha subratllat el president Bauzá.

El president del Govern ha declarat que “es tracta d'una inciativa que mira al futur, des del present i sense oblidar el passat, traspassant els temps polítics i ha de tenir continuïtat més enllà d'aquesta legislatura. Confiem en el futur i esperem un futur millor, però hem de treballar amb serietat i rigor per la prosperitat i el treball dels propers anys”.

La iniciativa s'articularà entorn de la col·laboració publicoprivada, com han destacat els presidents de la Comunitat i de la CAEB.

Dilluns, 23 juny 2014