IMPULSA BALEARS debat sobre el desafiament del Brexit amb empresaris de Menorca

IMPULSA BALEARS ha participat a la jornada ‘El desafiament del Brexit a Menorca’, organitzada per CAEB Menorca i orientada a un aforament primordialment empresarial. En el transcurs de la inauguració, el vicepresident de la patronal insular José G. Montañés, vicepresident de la patronal insular, ha assenyalat «la importància de ser proactius a l’hora de pal·liar i compensar els efectes negatius que el Brexit suposarà per a l’activitat de Menorca, motiu pel qual és clau que siguem capaços de diversificar, obrir-nos a nous mercats i reforçar el nostre producte». D’acord amb aquestes qüestions, Antoni Riera, director tècnic de la fundació, ha destacat que «la reacció al Brexti a Menorca no s’ha de centrar únicament en compensar la quota de mercat que perdrà el Regne Unit, sinó en enfortir la seva oferta des d’una aposta decidida per incrementar el valor dels serveis turístics». Així, doncs, en el transcurs de la seva ponència, Riera ha posat de manifest que no tots els esforços s’han d’orientar a la demanda, via promoció, per mantenir el volum, sinó a aprofitar l’oportuntiats per «articular polítiques d’oferta que permetin forjar un creixement més intel·ligent que permeti créixer per valor i consolidar una senda de més prosperitat». Tots aquests arguments han estat recollits, posteriorment, en el fructífer debat que ha tengut lloc entre empresaris destacats del teixit insular, com Lluís Anglès, gerent de Bodegas Binifadet, Asier Baquero, director general d’Occidental Menorca, Jesús Vidal, director general de Vidal&Vidal i Jordi Camps, gerent del grup Top Markets.

Dimecres, 23 octubre 2019