IMPULSA BALEARS i BODEGAS JOSÉ L. FERRRER assenyalen el territori com a factor de diferenciació en els mercats

L’empresa vinícola es recolza en la preparació tecnològica de les seves instal·lacions per crear un producte d’alta qualitat capaç de respondre a les exigències del mercat

PALMA · IMPULSA BALEARS disposa del coneixement i l’experiència de caràcter productiu de BODEGAS JOSÉ L. FERRER a través de la recent incorporació de l’empresa vinícola al seu Patronat. I és que, a través d’aquesta adhesió, la fundació suma, en paraules de la seva presidenta, Carmen Planas, «el bagatge acumulat per una empresa que, al llarg d’una dilatada trajectòria, ha convertit el territori en un avantatge competitiu per diferenciació».

En aquest sentit, José L. Roses i Maria Roses, conseller delegat i adjunta a la direcció, respectivament, de BODEGAS JOSÉ L. FERRER, han manifestat el seu compromís amb un projecte que «aposta clarament per reforçar el teixit empresarial regional enfront de les pressions competitives dels mercats». La participació activa de BODEGAS JOSÉ L. FERRER se situa en la iniciativa estratègica que la fundació manté en matèria de capacitat exportadora, no en va, segons expressen els màxims responsables de la companyia, «creiem en la internacionalització del nostre producte perquè dotar-nos de la tecnologia més avançada ens permet treballar bé les nostres terres i aconseguir el millor de cadascun dels nostres ceps».

Dilluns, 18 novembre 2019

IMPULSA BALEARS participa en el Summit de Turisme d'ORACLE

IMPULSA BALEARS ha participat activament en el Summit de Turisme 2019 d’ORACLE, la trobada anual per als professionals del sector que, en aquesta ocasió, l’empresa tecnològica ha organitzat a les Bodegues Son Mayol. En aquest mar, el director tècnic de la fundació, Antoni Riera, ha moderat la taula de debat de la jornada que, amb el títol ‘#DataEconomy, la importància de les dades en el sector turístic’, ha permès compartir coneixement i experiència amb Iñaki Fuentes, CEO de Bluekiri i CIO de Logitravel, Pilar Luque, directora de finances de Globalia, Sergi Mesquida, Automation & Innovation Manager d’Hotelbeds i Iñigo Onieva, Global eCommerce Director de Grupo Barceló.

Enfront dels reptes i les oportunitats que tots els participants han coincidit en subratllar respecte de les estratègies digitals de les seves companyies, Riera ha destacat l’atractiu de les dades per impulsar la competitivitat turística balear, atès que «no obliguen només a dotar-se, sinó a implementar. I per això cal transformar-se». Així mateix, Riera ha recordat que «a IMPULSA BALEARS dotam una sòlida funció d’intel·ligència econòmica al voltant del seguiment de les megatendències globals, com la digitalització, perquè creiem en el potencial d’un teixit històricament tan pioner i emprenedor com el nostre».

L’empresa tecnològica ORACLE ha celebrat la seva octava edició del Summit de Turisme a Palam. En el transcurs de la jornada, responsables de la divisió espanyola han presentat les novetats de la companyia per a professionals del sector turístic. Així mateix, s’han conegut les experiències reals en matèria de tecnologia cloud, experiència del client i redefinició dels models actuals de negoci d’ILUNION Hotels i Grupo Piñero.

Dimecres, 13 novembre 2019

IMPULSA BALEARS i LJS GROUP comparteixen noves oportunitats de creixement empresarial

El grup empresarial diversifica el seu radi d’acció en una àmplia cartera de negocis que va des del primari als serveis

PALMA · IMPULSA BALEARS integra el coneixement i l’experiència de negoci de LJS GROUP a través de la recent incorporació del grup empresarial al seu Patronat. Amb aquesta adhesió, la fundació suma, en paraules de Carmen Planas, «la visió de negoci d’un grup relativament jove amb presència en variats segments de l’especialització productiva balear».

En aquest sentit, Lorenzo Fluxá, director executiu de LJS GROUP, ha assenyalat el seu interès per formar part del projecte fundacional, atès que «ens il·lusiona saber que podem facilitar i, al mateix temps, incorporar nou instrumental per polsar el mercat i mantenir-nos fortament connectat amb el teixit insular». La participació efectiva de LJS GROUP en les actuacions de la fundació es manté al voltant de la iniciativa estratègica de dinàmica empresarial, especialment pel que fa a l’emprenedoria i la generació de noves oportunitats de creixement empresarial.

Dijous, 7 novembre 2019

El 54,9% del ocupats de les Balears estan assignats a un lloc de treball no adequat al seu nivell formatiu

BQ Hoteles, Marriott International i THB Hotels debaten sobre la importància d’aprofitar el talent a una nova i|conferència d’IMPULSA BALEARS

PALMA · L’aprofitament del talent s’ha convertit en una via de progrés ineludible per impulsar la competitivitat global de les Balears. No en va, assegura que qualsevol iniciativa duita a terme per les empreses en matèria d’eficiència o d’innovació es tradueixi en una millora efectiva de la productivitat i incrementi, per tant, la capacitat de crear valor. Actualment, el teixit regional afronta un desequilibri per escassetat de competències en el tram mitjà de l’estructura de qualificacions, atès que la força laboral tan sols cobreix el 54% de la demanda empresarial. Aquest fet conviu amb els desequilibris per inadequació de competències que afecten, actualment, a l’assignació del capital humà de l’arxipèlag. Des d’aquesta perspectiva, el 54,9% dels ocupats estan assignats a un lloc de treball no adequat al seu nivell formatiu.

Aquests resultats, que deriven de la darrera actualització d’i|talent, han estat presentats aquest matí en una nova i|conferència que, sota el títol Pitjant l’accelerador del talent: el turisme en el carril de la ‘pole’, ha estat introduïda per Maria Frontera, presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca, entitat que ha assumit el rol de patró vigilant d’aquesta actuació de la Fundació.

Així mateix, per aprofundir en aquesta qüestió, la Fundació ha comptat, en aquesta ocasió, amb la participació de María Isabel Marimón, directora d’operacions de BQ Hoteles, Óscar del Campo, complex general manager de Marriott International i Ana Zorita-Viota, directora de desenvolupament humà i excel·lència de THB Hotels. Tots els participants han coincidit en els reptes i les oportunitats d’aprofitar el talent per elevar els resultats de les respectives companyies i, per extensió, de la destinació balear.

¡IMPULSA BALEARS facilita la presa de decisions als actors regionals en matèria de talent i competitivitat difonent, avui, a través de la i|newsletter, núm. 25, un nou itinerari estratègic amb nous recursos, els quals estan disponibles a www.impulsabalears.org.

Dimarts, 12 novembre 2019

L’Organització Mundial del Turisme aborda el futur del treball en el sector

L’Organització Mundial del Turisme (UNWTO), en col·laboració amb el seu membre afiliat Cegos España i l’Organització Internacional del Treball (OIT), aborda les tendències emergents derivades de les transformacions que afecten al present i al futur del treball en el turisme. La seva finalitat principal és oferir noves recomanacions als països del G20, sempre alineades amb els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030. L’informe estableix que el turisme és un sector prioritari per la seva capacitat de contribuir a crear treball de qualitat, invertir en noves habilitats i reduir desigualtats en favor d’un creixement sòlid i inclusiu.

A través d’una enquesta efectuada a diferents grups d’stakeholders clau (treballadors i estudiants, sector públic, empreses i institucions educatives), es posa de manifest que els perfils centrats en l’orientació al client i el domini de les tecnologies digitals aglutinaran la major part de la demanda en els propers cinc anys. Per a tots els actors serà clau, doncs, promoure l’aprenentatge al llarg de la vida, des de les habilitats més bàsiques a les més complexes, ja siguin de tipus tècnic o no cognitiu, com la creativitat, l’empatia o la innovació.

The future of work and skills development in tourism

Institució

Organització Mundial del Turisme (UNWTO)

Iniciativa estratègica

Activació de palanques estratègiques

Any

Resum

Aquest policy paper aporta una sèrie de recomanacions als països membres del G20 amb la finalitat de fomentar la priorització del turisme d’acord amb la seva capacitat de contribuir a crear ocupació de qualitat i d’invertir en les noves habilitats i competències que demanda un context global en plena transformació.

Referència bibliogràfica

Organització Mundial del Turisme. The future of work and skills development in tourism – Policy paper. Madrid: UNWTO, 2019.

URL

Dimecres, 30 octubre 2019